Yeni bir dönem bu

Ekim 13, 2009

Siz de fark ettiniz mi bilmem ama ortamda bir değişim havası var. İnsanı heyecanlandıran bir değişim. Sanki dünyanın kaderi değişmekte. Kısaca açıklamaya çalışayım:

  1. Son 1-1,5 yıldır tüm dünyayı saran kriz ve bu krizin diğerlerinden farkı. Evet sadece ekonomik bir kriz değil, değer krizi yaşadık ve hala da yaşamaktayız. Daha fazla sorgulamaya başladık yaşadığımız dünyayı, hayat tarzlarımızı, tüketim alışkanlıklarımızı ve verdiğimiz kararları. Yeni bir dönem bu, bireyin/tüketicinin daha sorumlu olduğu bir dönem
  2. Son yıllarda sıkça duyduğumuz, hatta belki de alışmaya basladığımız kavram: küresel ısınma. Belki de ilk defa tüm dünyayı ilgilendiren çok ciddi bir sorun ile yüz yüze geldik ve sorunun çözümü tek bir dünya gibi davranmamıza bağlı bu defa. Bireysel, ülkesel vb. çıkarları geride bırakıp, doğanın da çıkarlarını düşünmemizin zamanı geldi de geçmekte bile. Doğanın yok olması, insanoğlunun da sonu demek! Yeni bir dönem bu, insanoğlunun doğa ile kaybettiği bağları tekrar keşfetmesi için belki de son şansı
  3. Ve evet İnternet. Hayat tarzımızı değiştiren, bizi birbirimize bağlayan, tüm dünyayı parmaklarımızın ucuna getiren İnternet. Tüm bireyleri birer iletişim kanalı haline getiren, hatta belki de markalaştıran İnternet. Yeni bir dönem bu, birey olarak gücümüzü keşfettiğimiz bir dönem

Bu değişim ortamında bazılarımız sadece değişimi yaşamayı seçerken, diğerleri değişimi yaratmayı ve değişim olmayı seçiyorlar…

Kim mi onlar?

Sosyal girişimciler.

Reklamlar

3 Responses to “Yeni bir dönem bu”

  1. sarper Says:

    Peki bu dönemde, sosyal değişime neden daha çok ihtiyaç duyuluyor? Benim cevabım, yeni nesil bu şekilde yetişti. Son zamanlara kadar dünya, baby boom jenerasyonunun hakimiyetindeydi. Baby boom ise, savaş sırasında doğmuş jenerasyon. Sıra X ve Y jenerasyonlarında..

  2. aysegulguzel Says:

    Bu dönemde sosyal değişime daha çok ihtiyaç duyulmasının sebebi biraz da tesadüfi bence. Farklı etkenlerin aynı anda bir araya gelmesi ile ilgili. Dediğin gibi Sarper, kesinlikle X ve Y jenerasyonunun farklı olmasının büyük etkisi var. Onun dışında, insanların bir şeylerin yolunda gitmediğini hissetmeye başladığını düşünüyorum işin açıkçası. Tüketim toplumunun tüketicileri tatmin edememesi, insanları farklı arayışlara sürüklemekte bence. “Sustainable human’ı” arıyoruz bir bakıma.


  3. […] Bir Dünya Mümkün” isimli blogda “Yeni Bir Dönem Bu” başlıklı yazıyı okumamla diziyi izlemem aynı zamana denk geldi. Yazıda yeni dönemi […]


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: